8 paraules en català que molta gent diu malament, tu també? [VOL. 7]

per Redacció, 9 de novembre de 2019 a les 06:00 |
Hi ha paraules que estem acostumats a dir-les d'una manera concreta des de petits i ja ens surten així. Però això no vol dir que siguin correctes. A continuació et mostrem una llista d'algunes d'aquestes paraules que moltes persones pronuncien i o diem malament. Vota aquella que diguis més.



 

Versió sense playbuzz

bulto - embalum
búsqueda – recerca 
hombro – espatlla
maletero - maleter 
madalena - magdalena 
nòria - sínia
teta – mamella, pit, meta
tumbona - gandula





 
Arxivat a:
RÀNQUINGS, ortografia
Participació
qui
Per Jenk el 11 de novembre de 2019 a les 00:18
2   0
Qui diu "busqueda"???

Hsjsj
Per Hdhdh el 10 de novembre de 2019 a les 19:20
1   0
Taquilla està ben dit en català, guixeta es una paraula provinent del francès

Gandula
Per Holo el 10 de novembre de 2019 a les 13:35
0   0
Tothom diu gandula aquí 😹

Paraules
Per Miquel Mollerussa el 10 de novembre de 2019 a les 10:46
1   0
Molta gent al full de paper li diu "fulla" com les fulles d'arbre.

Aa
Per Quisoc? el 9 de novembre de 2019 a les 23:30
4   1
Doncs jo les dic totes malament, pero aveer... qui diu gandula, i sindia???

Mireu aixo
Per SIUSPLAU el 9 de novembre de 2019 a les 20:45
2   2
Molaría molt que fegiu una secció de "com enamorar al teu Crush" o "com parlarli a la persona que t'agrada"

Xxxxx
Per Xxxx el 9 de novembre de 2019 a les 16:31
2   0
Taquilla - guixeta. Sona fatal però bnoooo

Una entrada de pa sucat amb oli.
Per Guapet el 9 de novembre de 2019 a les 15:36
9   0
Teta, és un mot ben català, amprat a la Catalunya Nord i en l'occità, a més a més en molts indrets de la Catalunya peninsular. La traducció de bulto..., no sempre és embalum... Pot ésser farcell o paquet en el cas que un tingui una bona capsa d'eines rerecla bragueta. Un maleter en català tota la vida s'ha dit porta-maletes! Amb les castellanades inperdonables que se senten dir... No entenc com s'anat a parar aquests mots que els que tenim el català com a llengua familiar no acostumem a dir-les malament.

X2
Per No us importa el 9 de novembre de 2019 a les 14:12
2   1
X2

Emmm??
Per Uoli el 9 de novembre de 2019 a les 12:18
30   2
Qui cony diu sínia a una nòria?? I gandula a una tumbona??!

....
Per Anonimuuuz el 9 de novembre de 2019 a les 11:07
47   0
Estic fins el cony de tants anuncis