Aquesta mesura sobre la regla crea polèmica: a favor o en contra?

per Redacció , 3 de desembre de 2019 a les 12:59 |
Una companyia japonesa va decidir aquest mes de novembre crear una targeta identificativa per indicar quines de les seves treballadores tenien la regla -la podeu veure més avall-. Segons va explicar l'empresa, l'objectiu d'aquesta iniciativa era que les dones que estaven menstruant optessin a descansos més llargs i a ajuda addicional. 

Tot i que, com podeu veure, les intencions eren bones, la idea no va acabar d'agradar a alguns clients, els quals van qualificar "d'inapropiada" la mesura. A més a més, algunes treballadores es van queixar d'haver patit algun tipus d'assetjament per culpa d'aquesta targeta identificativa. I és que, malauradament, la regla continua sent "mal vista" per algunes persones.

La polèmica ha fet que l'empresa s'estigui replantejant eliminar aquesta mesura, tot i que encara no ha pres una decisió. A vosaltres què us sembla: hi esteu a favor o en contra?
 
 
Participació
no crec que s' hagi d' arrivar a aquets extrems
Per anonima el 5 de desembre de 2019 a les 11:15
0   0
no crec que sigui necesari, esta molt be que vulguin normalitzar la regla pero no cal anar a aquets extrems, a mes es realment necesari fer descansos mes llargs? cuant tenen de descans? acas no es suficient?

Ddd
Per Floreteta el 5 de desembre de 2019 a les 07:36
1   9
També els homes es podrien posar els dies que fa que no se la pelen o tenen sexe amb altres, per saber la testosterona acumulada.

uddjdj
Per gdjdjjd el 4 de desembre de 2019 a les 15:17
4   0
Haver jo crec q hauriem de redpectarnos. perk si ens respectessim no tindriem q fer tot això. Em sembla molt absurd haver d'inventarnos aquesta targeta, quan la gent pofria fer un esforç a normalitzar i respectar la menstruació.

Doncs
Per Scarlett Walker el 4 de desembre de 2019 a les 08:59
15   1
En part esta bé pk a vagadas es imposible fer normal ya pk tens la regla forta o pk et fa mal tot. Pero no cal que Ho sapiga tot deu que tens la regla, vamos digo yo. Yo X exemple traballo em un bar I como que no em molaría molt que tot el Putumayo bar Ho sapigues

Em sembla bé
Per . el 3 de desembre de 2019 a les 21:41
5   0
Em sembla bé aquesta tergeta, pero mira que es fea de collons la podrien fer més dissimulada q sembla feta per un nen de 3 anys...🙄

doncs
Per jdkdkf el 3 de desembre de 2019 a les 21:15
3   3
doncs a mi no em fa vergonya dir que tinc la regla es lo mes normal del mon, es mes als meus companys de classe (nois) moltes vegades lis dic ai que tinc la regla i no em descriminen ni es riuen ni res per favor que em de ser madurs hahah si et trobes mal perque soc una de les dones que em fa molt de mal i se com et sents i moltes vegades no eres capaç de seguir treballant doncs et poses la targeta si tens la regla pero pots seguir treballant doncs no cal posartela

Anonima
Per M'agarada l'idea el 3 de desembre de 2019 a les 19:18
4   1
L'idea es bona. El que passa es que en el cas de Japó son encara a una societata molt estricta amb més tabús que a altres paissos com Espanya. A la millor si es fessi aquesta mesura a un altre pais més lliberal, si que funcionaria

Personalment
Per Jskakja el 3 de desembre de 2019 a les 18:55
56   1
La idea crec que esta be, pk personalment jo tinc la regla molt forta i a vegades em costa seguir la rutina normal. El que se que esta malament es com la societat veu la regle, com si fos una mena de cosa del diable... en fi

La de no té sentit
Per Anònim/ a el 3 de desembre de 2019 a les 18:32
8   4
Ets la puta Ama ❤ Estic súper d'acord amb tú, a més, la regla no es una cosa que t'inpedeixi fer les coses sola/sol

regles fortes
Per La meva idea el 3 de desembre de 2019 a les 17:43
19   0
jo crec q sta bé, pq a vegades t fa molt mal, i sta guai que s prenguin mesures, però es podria portar la targeta de manera + dissimulada, pq pot molestar a alguna penya (tot i q ja veus tu, a mi no m fa cap mena de vergonya)

En contra
Per Anònim el 3 de desembre de 2019 a les 17:43
17   10
Penso que no és necessari. És possible que durant la regla no ens trobem massa bé ( a mi em passa), però no per això se'ns ha de tractar diferent.

Jo ho trobo bé
Per Anònima el 3 de desembre de 2019 a les 17:33
23   1
Hi ha dones que ho pasem molt malament amb la regla. Si tu ets de les que ho pasen mal et poses la targeteta, si pots fer la feina normal pues no te la posis i listo. I el tema regla és un tema que s'ha de normalitzar, totes les dones la tenim i no pase res, vull dir que no t'han de acosar ni res per tenir-la (no cal cridar-ho pel carrer però tampoc cal avergonyir-se)

..
Per Juu el 3 de desembre de 2019 a les 17:26
12   2
Ho fan per el benestar de les dones, es a dir de vegades les dones es troben malament quan tenen la regla i doncs jo crec que és una ajuda no es pq els altres sàpiguen si tens la regla O no.

no se
Per anònima el 3 de desembre de 2019 a les 17:15
7   4
a veure, jo crec que està bé per l’objectiu que te, que es que si es troben malament es poden permetre fer descansos mes llargs si es necessari. Jo tampoc ho vec tant dolent, que la gent sapigui que tens la regla tampoc jo vec res estrany 🤷🏻‍♀️

depen
Per depen el 3 de desembre de 2019 a les 16:43
12   2
està bé perquè totes les noies sabem que quan tenim molt de dolor ens és impossible fer la feina i hem de parar un estona, tot i així no ho trobo necessari ja que a ningú li interessa si tenim la regla i tampoc saben com ens a fecta a cada una la regla, és a dir hi ha gent que quan te la regla està molt més animada o al contari

Em sembla bé
Per Anònim el 3 de desembre de 2019 a les 16:27
17   1
Penso que el problema no es aquesta inicitaiva que ha realitzat aquesta empresa, que tenia l’objectiu d’oferir ajuda i descansos en cas de tenir la regla, sinó el fet que una part de la societat no és capaç de veure que tenir la regla es una cosa completament normal i no s’ha de poder criminalitzar.

No ho trobo necessari
Per Anònima el 3 de desembre de 2019 a les 16:27
10   9
Si es troben malament ho poden explicar, si són tan comprensius els de l'empresa. A part, si no et fa molt de mal moure's una mica va bé. (En una empresa no crec que es moguin molt però bueno)

:)
Per Anonimmmmmmmm el 3 de desembre de 2019 a les 16:26
10   2
Ai donc a mi m'agrada ja que com per exemple jo quan tinc la regla tinc molts dolors i hi ha moments que no sóc capaç de fer res i aquestes ajudes s'agraeixen. A part em sembla malament el assetjament ja que es una cosa natural (ojalá sigues la única sang de dona que es tingues)

Té dos sentits
Per Discutible el 3 de desembre de 2019 a les 16:25
30   0
Jo trobo q l'idea està bé pq també es veritat q amb la regla et pots trobar malament i històries, però tampoc cal q portis una targeta ni q t'hagis de sentir indescriminat per aquest fet, jo crec q amb un simple pacte de q si la dona nesecita descans, es concedeixi i prou, no?

No té sentit!!
Per Anonimaa el 3 de desembre de 2019 a les 16:17
42   40
A mi no em sembla bé per especialment dos motius: 1. A ningu li importa si tinc la regla o no, 2. Apart de que no és gens necesari, jo no vaig cridant pel carrer que tinc la regla no se no li trobo el sentit la veritat